Een klant biedt activiteiten en ondersteuning voor en door mensen met een psychiatrische achtergrond. Een deel van de projecten gaat verhuizen naar een andere wijk. Ze willen goed contact met de wijkbewoners en vooroordelen voorkomen. Hoe kunnen ze zich het beste presenteren via de ramen en gevel van het pand? Binnen de organisatie zijn verschillende ideeën geopperd, maar 'het' idee waar iedereen blij van wordt, zit er nog niet tussen.
'Hilda, jij bent goed met woorden. Kun jij ons adviseren?'
Creatieve sessie
Adviseren op het droge, dat is bijna altijd gedoemd te mislukken. Daarom heb ik afgesproken in een brainstormsessie met hen op zoek te gaaan naar creatieve oplossingen en antwoorden. Ik probeer de voorwaarden te scheppen zodat creativiteit de ruimte krijgt. De ideeën waar ze zelf het meest enthousiast van worden, neem ik mee om verder uit te werken. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze me schatten aanreiken die ik hooguit nog een beetje moet polijsten.